Нещодавно в гучній статті Відкриті кадрові конкурси для держпідприємств чиновники "закривають" бюрократичними перепонами
один з учасників конкурсу на посаду генерального директора Укрпошти
Олександр Перцовський звинуватив Міністерство інфраструктури в
непрозорості кадрових конкурсів і в тому що обгрунтована програма і
релевантний досвід фахівця - це зовсім не головні критерії для
українських міністерств при підборі кадрів.
Він пише:
"У жовтні дізнався, що Мінінфраструктури шукає новий
менеджмент для "Укрпошти". Оскільки я керував по всьому світу
масштабними проектами Deutsche Post DHL (кращого зразка поштових
реформ), вирішив, що це рідкісна можливість використовувати мій досвід
для реформ на Батьківщині, в сфері, яку так добре знаю. Готовий був
повернутися, залишивши успішну кар'єру в Сінгапурі, досвід якого,
здавалося б, хочуть переймати в Україні.
Але виявилося, що такий досвід цікавить чиновників тільки на словах. Конкурс був організований так, що якраз українські фахівці з-за кордону не могли взяти участь через бюрократичних перепон (наприклад, вимагали довідку, яку посольство оформляє мінімум 30 днів - а часу, щоб її надати, відводили менше). Я сподівався, що комісія міністерства хоча б розгляне план вдосконалення "Укрпошти", який підготував на основі власного досвіду керівництва логістичними та поштовими проектами для багатьох країн (США, Німеччини, Японії, Малайзії і т.д.). Але чиновники навіть слухати не захотіли. Готувався до змістовної дискусії з професіоналами, сподівався що відбирати фахівця будуть з більш обгрунтованою програмою, релевантним досвідом. Але виявилося, зовсім не це є головним критерієм для українських міністерств.
Не беруся судити, в чиїх інтересах штучно обмежують доступ до конкурсів, замість того, щоб зробити процедури сприятливими для українських професіоналів з міжнародним досвідом"
На це перший заступник міністра Володимир Шульмейстер надав в своєму фейсбуці бюрократичну відписку, ствержуючи що напередодні засідання Комісії пан Перцовський повідомив, що не може бути присутній на засіданні особисто, тому було прийнято рішення заслухати його конкурсну пропозицію через скайп-зв'язок. Шульмейстер також написав, що така презентація відбулася, як і уточнення з боку комісії щодо наявності всіх необхідних документів.
Натомість Олександр Перцовський звинуватив Шульмейстера у брехні і відповів йому наступне:
« 1. Ваші аргументи щодо іноземців - ні до чого. Важливо, щоб не лише іноземці, а й українські фахівці, що працюють за кордоном, могли брати участь.
2. Часу від оголошення конкурсу до засідання комісії було
менше, ніж потребує посольство, аби видати довідку. Тож, конкурс,
можливо й ненавмисно, було організовано таким чином, що українських
фахівців з-за кордону не допускали до нього через відсутність довідки
(або вони й не подавались через вимогу, якої не виконати).
3. Писати неправду не варто, а саме: "під час скайп-зв'язку
одночасно відбулася як презентація конкурсної пропозиції...". Під час
скайп-розмови (до речі, я ніколи її не заперечував - тут нема чого
доводити), Ви мене повідомили, що не допускаєте до конкурсу через
формальні причини і не надали мені можливість презентувати конкурсну
пропозицію. У цьому можна легко переконатись, передивившись відеозапис,
але Ви його не публікуєте, хоча й публічно обіцяли Dan Pasko.
4. Також, Ви так і не опублікували біографії, релевантні
досягнення кандидатів-фіналістів, кожен з яких, як Ви раніше
стверджували, більше підходить для Укрпошти. Чому так не зробити, якщо
нема чого приховувати?»
Нагадаємо, що Міністерство інфраструктури постійно звинувачують у непрозорості кадрових конкурсів. Фахівці стверджують, що «Небажання і невміння Міністерства інфраструктури впроваджувати сучасні конкурсні процедури та забезпечити їх демократичність, є прямим показником корумпованості даного відомства і нездатності виконувати свої повноваження.»
На цю тему: